چت جی پی تی ChatGPT : از گپ زدن‌های روزانه تا حل مسأله

چت جی پی تی

این روزها چت جی پی تی در دنیای هوش مصنوعی(AI)  بیشتر از هر چیز دیگری در حال توسعه است، ChatGPT یک تحول شگفت‌آور نه تنها بین چت بات‌ها بلکه در دنیا ایجاد کرده است. از نظر ایلان ماسک، کسی که در ساخت ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی نقش داشته است: چت جی پی تی به طرز وحشت‌آوری خوب است، ما فاصله زیادی با تولید هوش مصنوعی خطرناک و قدرمتمند نداریم. آنچه ChatGPT را از بقیه چت بات‌ها متمایز می‌کند، تنوع کارکرد چت جی پی تی درعمل می‌باشد;  از گپ زنی های روزانه گرفته تا کارهای مشکلی مثل حل مسئله. دراین مقاله به بررسی کارکرد ChatGpt ونحوه استفاده از چت جی پی تی در ایران برای بهبود زندگی و دستیابی به موفقیت کسب و کار می‎‌پردازیم.

چت جی پی تی Chatgpt 4

چت جی پی تی 4 در حال حاضر بروز ترین آپدیت این چت بات در دنیای هوش مصنوعی به شمار می‌آید که بسیار پیشرفته تر از نسخه قبلی (ChatGPT 3.5) است و همه ما آن را به عنوان چت جی پی تی رایگان میشناسیم. در آپدیت جدید، کاربرعلاوه بر ورودی متن توان قرار دادن ورودی عکس در چت نیز دارد اما در آینده بسیار نزدیک نسخه 5 ام (Chatgpt 5)  این بات قرار است منتشر شود که گفته می‌شود بسیاری را از کار بیکار می‌کند و با گذشت زمان این میزان بیکاری افزایش میابد.

چطور چت جی پی تی رایگان را دانلود کنیم؟

برای دانلود چت جی پی تی رایگان در ایران چند راه وجود دارد.

برخلاف بقیه کشورها چت جی پی تی در ایران تحریم است البته کشورهای روسیه، چین، مصر و … در همین وضعیت هستند؛ یعنی Chatgpt با شماره ایران عملا امکان پذیر نیست که این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم در سایت open.ai ثبت نام کنیم.

برای همین از سایت چت جی پی تی رایگان یا ربات چت جی پی تی در تلگرام استفاده می‌کنیم که درواقع ChatGPT بدون نیاز به ثبت نام هستند.

  1. سایت‌های چت جی پی تی فارسی:

از جمله سایت‌های چت جی پی تی رایگان که میتوانید با جستجو در گوگل با ورود شماره موبایل ایران از آن استفاده کنید:

  1. چت جی پی تی در تلگرام:

چت جی پی تی

توانایی‌‌های چت بات ChatGPT

زمانی که متصل شدیم به راحتی میتوانیم از توانایی های این چت بات استفاده کنیم; از گپ زدن‌های روزانه تا حل مسأله، ترجمه و… که با نحوه کار آنها در زیر آشنا میشویم.

توانایی گپ زدن با چت بات ChatGPT

گپ زدن با چت بات ChatGPT طوری طراحی شده که زبانی که با آن حرف میزند شبیه به زبان انسان باشد، ChatGPT با شکل گویش زبان روزمره ای که با آن صحبت میکنیم مثلا زبان فارسی آشنا شده تا به سوالات شما به راحتی حتی به حالت طنز و شوخی پاسخ دهد! این ویژگی‌های این ربات دارای هوش مصنوعی AI که آن را بین همه محبوب کرده تا ارتباط را راحت تر کند. یکی دیگر از مزایای آن، چند زبانه بودن آن است. می‌تواند به چندین زبان مختلف با کاربر گپ بزند یا اطلاعات دریافت کند. این چت بات توانسته است موانع زبانی که دیگر چت بات‌ها دارند را کنار بزند و به مخاطبان جهانی خدمت کند. این موضوع بازار کار و فرصت‌های جدیدی را برای گسترش دسترسی و ارتباط با مشتریان متنوع فراهم می‌کند.

توانایی حل مسئله

یکی از ویژگی های قابل توجه این چت بات هوش مصنوعی، توانایی حل هر نوع مسئله‌ای است که مواجه آن می‌شوید. شما را در کارهای پیچیده، شک ها و تردید‌ها که خیلی وقت‌ها با آن روبرو می‌شویم هدایت می‌کند و مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد.

چت جی پی تی ChatGPT چگونه کار میکند؟

جز گپ زدن، این چت بات اطلاعات زیادی از منابع مختلف در سراسر جهان در اختیار دارد. شاید متعجب شده باشید که چرا بعضی از این منابع در اینترنت نیست به این دلیل است که این ماشین از داده‌هایی که یاد گرفته استفاده می‌کند همچنین نسخه رایگان آن در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارد. یک عیب بزرگ این است که فقط می‌تواند داده‌ها و اخبار تا سال 2021 را به ما بگوید آن هم بخاطر داده‌هایی که قبل از انتشار جهانی آن به داده‌اند برای مثال، شما اگر از آن بپرسید چه کسی در جام جهانی 2022 قهرمان شده است، او به ما می‌گوید “من از اتفاقات آینده خبری ندارم” !

کاربرد دیگر چت جی پی تی در ایران

کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این چت بات در ایران کارهای خود را سریع‌تر انجام دهند. به عنوان مثال، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند وظایف تکراری و کسل کننده خود را را به صورت خودکار انجام دهند و به سوالات مشتری های خود پاسخ دهد تا در تولید محصولات خود نسبت به مقدار نیاز مشتریان پیشرفت چشم گیری داشته باشند. این موضوع باعث خالی شدن وقت منابع انسانی و تمرکز آنها بر روی پروژه‌های پیچیده تر می‌شود و که باعث درآمد بیشتر و به قول معروف پول پارو کردن می‌شود.

اینترنت اشیا

رابطه هوش مصنوعی AI با اینترنت اشیا IOT:

هوش مصنوعی و اینترنت اشیا همدیگر را کامل می‌کنند و در زندگی روزمره به ما کمک شایانی می‌کنند.

مثلا یک خانه هوشمند را در نظر بگیرید. در این خانه ترموستات هوشمند و دوربین های امنیتی و دستیار‌های صوتی در خانه وجود دارند که داده‌هایی از محیط خود مانند دما, حرکت, تصویر و فرمان‌های صوتی را جمع آوری می‌کنند.

هوش مصنوعی با پردازش این داده ها میتواند دمای ترجیحی ساکنان را طی زمان متوجه شود و به طور خودکار ترموستات را تنظیم کند همچنین میتواند فیلم‌های دوربین‌های امنیتی را شناسایی کرده و در صورت تشخیص هر گونه فعالیت مشکوک آن را به مالکان خانه هشدار دهد.

پیشنهادی: نگاه به نرم افزار پایش محیط سپهر انفورماتیک درخشان

نتیجه‌گیری:

چند جانبگی این چت بات هوش مصنوعی در حوزه چت بات بی نظیر است. این پیشرفت باعث شده کسب و کار‌ها سرعت و خروجی بهتری داشته باشند که در نهایت مشتری را راضی نگه می‌دارند. با تکامل این فناوری، می‌توان پیشرفت‌های بیشتر در تقویت ضعف‌ها و قابلیت‌های آن داشت که باعث تحول چت بات‌ها خواهد شد.

این موضوع دلیل نگرانی برخی افراد از هوش مصنوعی را نشان می‌دهد زیرا این ربات میتواند یک عمل خاص در هر موضوعی را در کسری از ثانیه انجام دهد; درنتیجه به احتمال زیاد دنیا دیگر به منابع انسانی نیازی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست