آینده فناوری اینترنت اشیا IoT: دستاورد‌ها و برنامه‌های آینده 2024

فناوری اینترنت اشیا

با بیش از 5 سال سابقه در زمینه فناوری اینترنت اشیا ، سپهر انفورماتیک درخشان همیشه در تحول و تغییرات پیش قدم بوده است. با بررسی و نگاه دقیق به نیازهای بازار و مشتریان به آن‌ها بهترین سرویس و مشاوره را ارائه می‌دهیم. ما در این مقاله به پیشرفت‌های خود در سالی که گدشت و اتفاقات پیش رو در سال جدید می‌پردازیم.

در سالی که گذشت، ما اهدافی را برای خود انتخاب کردیم و تمرکز خود را بیشتر بر روی ارتقای استفاده از پروتکل SNMP برای بهبود امنیت و سهولت انتقال داده میان دستگاه‌ها گذاشتیم. در نتیجه محدوده کاربرد آن را برای استفاده در مکان‌های مختلف افزایش دادیم. پس از استفاده از این پروتکل در دستگاه‌های مختلف مبتنی بر اینترنت اشیا IoT درون شبکه، مانند محیط‌های صنعتی،فرایند نظارت و کنترل راحتتر انجام می‌شود.

بهبود فرایند پایش محیط: معرفی سنسورهای جدید و بهبود شرایط اتاق سرور و دیتاسنتر 

ما تعداد سنسورها را افزایش دادیم و نمونه های جدیدی مانند سنسور‌های فشار هوا که برای سنجش و بهبود تهویه و دمای درون اتاق سرور بسیار اهمیت دارند را معرفی کردیم. همچنین با اضافه کردن یک سنسور کیفیت هوا، ما قابلیت‌های جدیدی را جهت نظارت محیط اتاق سرور و دیتا سنتر‌ها اضافه کردیم، که در ارزیابی کیفیت هوای موجود و تشخیص آلاینده‌ها بسیار کمک می‌کند. این دستگاه برای گروه‌های حساس به آلاینده‌ها بسیار مفید و کاربردی است.

فناوری اینترنت اشیا

اضافه کردن کنترلر IR برای مدیریت راحت‌تر دستگاه‌های مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

تلاش‌های ما به اینجا ختم نشد و با اضافه کردن یک ریموت کنترلر IR به سیستم پایش محیط سپهر توانستیم محصولاتی را تولید کنیم که موجب کنترل دستگاه‌هایی همچون اسپیلیت شود. همچنین این دستگاه‌ها توسط پروتکل SNMPV3 امن شده‌اند که باعث ارتباط محسوس تر میان دستگاه‌های اینترنت اشیا می‌شود.

استفاده از این سنسورها به همراه سامانه پایش محیط سپهر جهت روشن و خاموش کردن منبع برق سیستم‌های خنک کننده در مقایسه با یک Inverter بسیار موثر‌تر و کارامد تر است. این کار نه تنها طول عمر دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیا را بالا میبرد بلکه از اصطحلاک دستگا‌ه‌ ها جلوگیری می‌کند.

ارتقای سامانه پایش محیط: کاربرد و دسترسی بهتر

سامانه پایش محیط سپهر دستخوش تغییرات زیادی شده است، کاربردی تر شده و سطح دسترسی آن با قابلیتثبت آنلاین دستگاه‌های مبتنی به اینترنت اشیا، نمایش دستگاه و داده‌ها به صورت نمودار و چند چانبه بودن هشدار به صورت تماس یا پیامک ارتقا یافته است. سخت افزار آن جمع و جور‌تر شده و عملکرد آن به طرز چشمگیری افزایش یافته است. همچنین کانفیگ کردن دستگاه‌ها از تماما از طریق شبکه انجام می‌شود.

امنیت سایبری: تقویت پروتکل SNMP v3 برای محافظت حداکثری

میزان اطلاعات ما در رابطه با بینش در مورد بهبود عملکرد و پارامترهای مربوط به اتاق سرور، بهبود اقدامات پیشگیرانه، و هشدار‌های زمان واقعی برای کاهش سریع هر نوع خطر ریسک افزایش یافته. از نظر امنیت، اقدامات زیادی در به‌کار‌گیری پروتکل SNMP v3 در همه دستگاه‌‌ها انجام گرفت، که موجب اعتماد بیشتر و مقاوم‌تر شدن دستگاه‌ها در برابر تهدیدها و سامانه شد.

پیشنهادی: فیلم توضیح SNMP v3

پیشرفت‌های دیگر در زمینه اینترنت اشیا

در حال حاضر، اهداف ما از تولید دستگاه‌هایی با محدودیت کار در فضاهای بسته مانند اتاق سرور، اتاق اسناد، آشپزخانه‌ها یا سردخانه‌ها فراتر رفته است. در سال پیش رو محصولاتی با توانایی کار در فضاهای باز را ارائه میدهیم. تست‌های دقیق بر روی این دستگاه‌ها در حال انجام است که تا به اینجا نتیجه فوق العاده‌ای داشته است. به علاوه ، پروتکل‌های ارتباطی دیگری شامل Modbus و RF که راه‌های ارتباطی بیشتری ارائه می‌دهند، در حال اتمام تست‌های نهایی هستند تا به قابلیت اتصال سنسورها افزوده شود.

به غیر از پروتکل SNMP ، بسته به نیاز و اولویت‌های مشتری ما از پروتکل TCP/IP که انتقال JSON PACKET را آسان‌تر می‌کند و از امنیت کمتری برخوردار است نیز استفاده می‌کنیم.

قابلیت  تنظیم هشدار چند سناریویی برای دستگاه‌های مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

این قابلیت به کاربر اجازه شخصی سازی پارامترهای نظارتی را می‌دهد. برای مثال با این قابلیت زمانی که دمای اتاق به 40 درجه می‌رسد شما می‌توانید اسپیلیت را روشن کنید تا دما کاهش یابد یا آژیری فعال شود تا به شما هشدار دهد که قطعات و تجهیزات حیاتی شما در معرض خراب شدن است.

فناوری اینترنت اشیا

قابلیت ارسال آسنکرون (Asynchronous Connection) در دستگاه‌های مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

زیرساخت ارتباطی آسنکرون (Asynchronous Connection) استفاده شده در سنسورهای حساس به زمان مانند نشتی آب، درب و دود  تضمین کننده تبادل سریعتر داده به سرور‌های مرکزی است. برخلاف سایر محصولات موجود در بازار که انتقال داده به صورت لوپ شکل میگیرد که زمان زیادی میبرد، ما این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا هنگام فعال شدن داده‌ها به صورت لحظه‌ای و بدون تاخیر ارسال شود.

نتیجه‌گیری

در نهایت، همانطور که ما به سمت تکنولوژی همیشه در حال تغییر و پیشرفت اینترنت اشیا گام برداشته ایم، آگاه بودن و پذیرش ترند‌های در حال توسعه آن بسیار مهم است. تعهد ما به نوآوری و بهتر شدن موجب پیشرفت ما میشود، تا در این زمینه همیشه پیش قدم بمانیم. با بینش و مهارت هایی که داریم، یک پیشرفت و رشد همیشگی را پیشبینی می‌کنیم که زمینه ساز آینده‌ای روشن تر در سال بعد و سال های آتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست