ایجاد امنیت با اینترنت اشیا – محافظت از کسب و کار شما

folder_openIT, اینترنت اشیاء
commentبدون دیدگاه

امنیت، حفاظتی است که برای سیستم‌های رایانه‌ای تنظیم می‌شود و اطلاعات حیاتی را از دسترسی، سرقت یا سوء استفاده غیرمجاز حفظ می‌کند. شیوه‌های مختلفی برای ایجاد امنیت وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، که عمدتاً برای محافظت از سیستم‌ها و شبکه‌های رایانه‌ای و جلوگیری از فعالیت‌های مخرب احتمالی هستند.

اینترنت اشیا (IoT)،  فناوری‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند اطلاعات را حس کرده و به اینترنت منتقل کنند، در سال‌های اخیر به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به گفته اوراکل، این کاربردها شامل هوشمند کردن وسایل الکترونیکی و حتی ساختمان‌ها، اتصال به اینترنت AKA، کمک به تولیدکنندگان و انبارها برای کار موثرتر و انتقال داده‌ها از طریق ابر است.

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت، همانطور که ما با آن آشنا شده‌ایم، صدها میلیون رایانه، تلفن هوشمند و تبلت را در سراسر جهان به هم متصل می‌کند تا به نفع بسیاری از کاربران باشد. اما اینترنت اشیا، متفاوت است. به جای یک شبکه جهانی که می‌تواند همه افراد را در جهان به یکدیگر متصل کند، اینترنت اشیاء همه افراد و همه چیزهای جهان را به یکدیگر متصل می‌کند.

تعریف اینترنت اشیا

اینترنت اشیا فقط رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را به هم متصل نمی‌کند، بلکه انواع دستگاه‌های مستقل را نیز به هم متصل می‌کند. که شامل سنسورها، کنترل‌کننده‌ها، سوئیچ‌ها، لامپ‌ها، زنگ درها و موارد مشابه است. اینترنت اشیا دستگاه‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تا آن دستگاه‌ها بتوانند با یکدیگر و با برنامه‌های نرم افزاری و کنترلرهای مختلف ارتباط برقرار کنند.

این دستگاه‌های متصل به گونه ای طراحی شده اند که به طور مستقل کار کنند. دستگاه‌های اینترنت اشیا معمولاً به تعامل انسانی کمی یا بدون نیاز به استفاده از هوش مصنوعی (AI) و سایر فناوری‌های پیشرفته نیاز دارند. این مسئله امکان خدمات بیشتر، خودکار و هوشمندتر را بدون نیاز به دخالت انسانی فراهم می‌کند.

اینترنت اشیا چگونه کار می‌کند

اکثر دستگاه‌های اینترنت اشیا دارای حسگرهایی هستند که محیط اطراف خود را کنترل کرده و داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. آن‌ها معمولاً از طریق Wi-Fi، بلوتوث یا سایر پروتکل‌های بی سیم به یکدیگر و شبکه‌های دیگر متصل می‌شوند. بسیاری از این دستگاه‌های بی سیم کوچک هستند و با باتری کار می‌کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دستگاه‌های IoT به نرم‌افزار یا سرویس‌های خاصی ارائه می‌شود که سپس آن داده‌ها را پردازش، تجزیه و تحلیل و عمل می‌کنند. این نرم‌افزار می‌تواند در دستگاه دیگری، روی یک کنترل‌کننده جداگانه در یک مرکز داده شرکتی یا در فضای ابری قرار گیرد. این برنامه‌ها معمولاً به صورت خودکار یا نیمه خودکار کار می‌کنند، اگرچه می‌توانند توسط انسان‌های واقعی نیز کنترل شوند.

 

اینترنت اشیا، ارزشمند در زندگی روزمره و کاری

در ابتدایی ترین حالت، IoT بسیاری از فعالیت‌های دستی قبلی را خودکار می کند. این کار انسان را از خستگی کارهای تکراری رها می کند. اینترنت اشیا طراحی شده است تا زندگی را برای مصرف کنندگان و مشاغل آسان تر کند.

دستگاه‌های مشترک اینترنت اشیا برای تجارت و امنیت 

اینترنت اشیا از طریق کاربردهای عملی متعددی که امروزه بسیاری از آن‌ها محقق شده‌اند، مزایای بی شماری را به مصرف کنندگان ارائه می‌کند. تقریباً هر دستگاه «خانه هوشمند» مانند بسیاری از دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی هوشمند توسط اینترنت اشیا فعال می‌شود.

اینترنت اشیا همچنین برای کسب‌وکارها با کارایی بهبود یافته در دفاتر، کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده‌فروشی مفید است. همه چیز در مورد خودکارسازی فرآیندهای تکراری و قابل پیش‌بینی برای بهبود کارایی و جمع‌آوری داده‌های بیشتر و دقیق‌تر برای اتخاذ تصمیم‌های تجاری سریع‌تر و دقیق‌تر است.

اینترنت اشیا نوید کارایی بهتر در دفاتر، کارخانه‌ها و فروشگاه‌های خرده فروشی را می‌دهد.

برخی از کاربردهای تجاری اصلی اینترنت اشیا عبارتند از:
  • روشنایی هوشمند و سیستم های HVAC
  • امنیت ساختمان هوشمند
  • موجودی هوشمند و مدیریت زنجیره تامین
  • تولید هوشمند از طریق برچسب گذاری RFID و فرآیندهای روباتیک
  • مسیریابی و ردیابی تحویل هوشمند

این استفاده‌ها می‌تواند منجر به مزایای بی‌شماری برای کسب‌وکارهای باهوش شود، از جمله بهبود تجربه مشتری، سرعت بخشیدن به فرآیندهای موجود، و افزایش بهره‌وری کارکنان. فناوری اینترنت اشیا همچنین می‌تواند به مدیریت کمک کند تا عملیات روزانه را بهتر مدیریت کند و تصمیمات بلندمدت بهتری اتخاذ کند.

چگونه اینترنت اشیا بر امنیت سایبری تأثیر می گذارد

در حالی که اینترنت اشیاء مزایای زیادی هم برای مصرف کنندگان و هم برای کسب و کارها به ارمغان می‌آورد، تهدیدات جدید و پیچیده ای را نیز در زمینه امنیت سایبری ارائه می‌کند. دستگاه‌های اینترنت اشیا هدف جذابی برای مجرمان سایبری هستند. که تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارد، آن‌ها در همه جا هستند، و اغلب به شبکه‌ها و سیستم‌های بزرگ متصل هستند. بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا در مقایسه با رایانه‌ها و سایر دستگاه‌های سنتی از امنیت ضعیفی برخوردار هستند، که هک کردن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

مشکل زمانی بدتر می‌شود که در نظر داشته باشید که سیستم عامل در بسیاری از دستگاه‌های اینترنت اشیا به راحتی قابل به روز رسانی نیست. این امر رفع نقص‌های امنیتی را دشوار می‌کند، و این دستگاه‌ها را در معرض خطر مداوم قرار می‌دهد.

محافظت از کسب و کار شما در برابر خطرات اینترنت اشیا

محافظت از یک کسب و کار در برابر نقض و حملات مرتبط با اینترنت اشیا مستلزم افزایش امنیت لبه(edge) است. شما باید تعداد سطوح حمله احتمالی را کاهش دهید، تا جایی که ممکن است داده‌ها را رمزگذاری کنید و آسیبی که مهاجم می‌تواند وارد کند را به حداقل برسانید.

در اینجا برخی از مهمترین کارهایی که یک کسب و کار می‌تواند برای محافظت در برابر حوادث احتمالی مرتبط با اینترنت اشیا انجام دهد آورده شده است:

موجودی و ایمن سازی همه دستگاه هایIoT:

شما باید بدانید که چه دستگاه‌هایی به شبکه شما متصل می‌شوند، مهم نیست که چقدر کوچک یا به ظاهر ناچیز هستند. یک خط پایه برای رفتار قابل قبول ایجاد کنید  و تمام دستگاه هایی را که نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند، قطع کنید.

به روز باشید:

به طور منظم سخت‌افزار را به‌روزرسانی کنید و هرگونه وصله‌های موجود را برای همه دستگاه‌های واجد شرایط اعمال کنید. در صورت لزوم، دستگاه‌های قدیمی را با نسخه‌های جدیدتر و ایمن تر جایگزین کنید.

به کاربران خود آموزش دهید:

افراد سازمان شما بزرگترین خطر امنیتی شما را نشان می‌دهند. به کارمندان خود آموزش دهید تا ایمیل های فیشینگ را تشخیص دهند و پیوست‌های کاربران ناشناس را باز نکنند.

یک شبکه جداگانه برای دستگاه های اینترنت اشیا ایجاد کنید:

همه دستگاه‌های اینترنت اشیا را از هم جدا کنید؛ چه متعلق به شرکت باشد و چه متعلق به کارمند – مطمئن شوید که اطلاعات حساس شبکه شرکتی شما در صورت به خطر افتادن دستگاه اینترنت اشیا ایمن است.

امنیت شبکه قوی را فعال کنید:

مطمئن شوید که شبکه شما بدون مجوز مناسب قابل دسترسی نیست. امنیت نام کاربری/رمز عبور قوی ایجاد کنید و همه داده‌ها و ارتباطات را رمزگذاری کنید.

از فایروال NG برای محافظت در برابر نفوذ استفاده کنید:

یکی از بهترین راه‌های دفاعی در برابر تهدیدات دستگاه‌های اینترنت اشیا، مشاهده ترافیک شبکه برای شناسایی رفتارهای عادی و غیرعادی است. فایروال NG نه تنها می‌تواند  ویروس‌ها و تلاش‌های فیشینگ را مسدود کند، بلکه می‌تواند درخواست‌های ارسال شده توسط بدافزار را نیز مسدود کند.

 

و در آخر امنیت اینترنت اشیا 

اینترنت اشیا اینجاست و مزایای واقعی را هم برای مصرف کنندگان و هم برای کسب و کارها فراهم می‌کند. همچنین نشان‌دهنده افزایش خطر امنیت سایبری است که می‌توان با انجام اقدامات امنیتی مناسب، مانند به‌روزرسانی منظم دستگاه‌های IoT، استفاده از امنیت شبکه قوی، و استفاده از فایروال NG برای نظارت بر رفتار شبکه، آن را کاهش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

*

code

فهرست